Bu yıl ‘Ağırlamada Farklılaşma’ teması ile gerçekleşen FSUMMIT hayal kırıklığı ile başladı

Gastronomi turizmi ve ağırlama sektörünün önde gelen isimlerini buluşturan 1. Uluslararası Turizm Gastronomisi ve Ağırlama Zirvesi FSUMMIT, Dijitalleşen Dünyada Otellerin İletişim Stratejileri, Luxury Otel Sektöründe Fark Yaratan Çalışmalar, Gastronomi Turizminde Hizmet, Servis ve Mutfak Kalite Standartlarının Yükseltilmesi İçin STK Projeleri gibi temalarla ilk gününü geride bıraktı.

Gökmen Sözen

Antalyada 1. Uluslararası Turizm Gastronomisi ve Ağırlama Zirvesi FSUMMIT’e ev sahipliği yapıyor. Türkiye’nin doğal güzelliklerini, bölgesel ve yerel Gastronomik değerlerini tanıtmak ve ülkemizi gastronomi turizminin ilgi odağı haline getirmek amacıyla düzenlenen FSUMMIT, Sözen Organizasyon ev sahipliğinde otel ve restoran profesyonelleri, yatırımcılar, yöneticiler, gastronomi ve turizm profesyonelleri ile yerel ve uluslararası şefleri bir araya getirmek için planladı fakat körler ve sağırlar birbirini ağırladı. Devlet yetkililerinden hiç kimsenin katılmadığı organizasyon vasat bir fuar organizasyonunun üstüne çıkamadı.

23-24 Haziran tarihlerinde gerçekleşmekte olan FSummit’in açılış konuşması, Sözen Organizasyon Genel Müdürü Gökmen Sözen tarafından gerçekleştirildi. Organizasyonu güvenli olarak gerçekleştirmek adına tüm önlemleri aldıklarını belirten Sözen, son bir yılda turizm ve ağırlama sektörünün ekonomi üzerindeki etkisinin yüksekliğini bir kez daha anladıklarını ifade etti. Türkiye’nin İspanya, İtalya, Yunanistan ve Dubai gibi turizm değeri yüksek ülkelere yakın coğrafyada yer aldığını söyleyen Gökmen Sözen, “gastronomi turizminde nasıl farklılaşabiliriz?” konusunu ilk konferansın ana teması olan “farklılaşma” dahilinde masaya yatırdıklarını belirtti.

Ancak Gelişen tüketim alışkanlıkları ve sektörün geleceği hakkında bir çalışma yerine neredeyse ürün satılan bir panayıra dönüşen organizasyon acemi ve özellikle entellektüel kafadan yoksun olarak düzenlendiği dedikoduları daha ilk günden katılımcılar arasında konuşulmaya başlandı. Dedikodular sektöre bir katkısı olmayan bu FSummit’ın daha çok organizasyonu tertipleyenlerin bir tür gelir kapısı planlaması konuşmaları katılımcılar arasında sık konuşulan konulardan oldu. özellikle sektörde ivme ve repütasyon kaybı olan aşçıların gövde gösterine dönüşen organizasyon gelecek için sektöre katkısı bakımından endişelere vesile oldu.

Sektöre katkısı olan akademisyen, STK lar ve gastronomi entelektüelleri yerine reklam geliri getiren profillerin davet edilip katılımcı yada konuşmacıları seçilmesi gelecek organizasyonlar için ciddiyet endişesi yarattığı gibi kamudan da destek görmedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Araç çubuğuna atla