Seyahatler için sağlıklı beslenme önerileri

Seyahatler için gittiğimiz destinasyonlarda farklı lezzetler deneyimlemek isteyebiliriz ya da kontrolü kaybedip çok fazla yemek tüketebiliriz. Bu durum tatil sırasında sorunlar yaşamamıza ya da tatilde çok fazla ve hızlı kilo almamıza sebep olabilir.

Tatilde hem lezzetli yiyecekler deneyimleyip hem de sağlıklı ve dengeli beslenmek için neler yapılabilir? İşte bazı önemli uyarı ve öneriler…

Açık büfelerde kontrollü olmak

Açık büfelerde yiyebileceğinizden fazlasını almamaya çalışın. Eğer beğenirseniz tekrar alabileceğinizi hatırlayın. Kahvaltılarda pastane ürünlerinden mümkün olduğunca uzak durarark; peynir, zeytin, domates, salatalık, yeşillikler, tam tahıllı ekmek, meyveleri içeren bir kahvaltı tercih edin. Ya da meyve ve süt yanına omlet ya da sütle tahıl gevreği yiyebilirsiniz. Sucuk, salam, jambon, sosis, pastırma gibi mümkün olduğunca işlenmiş et ürünlerinden kaçının. Öğle ve akşam yemeklerinde ise sebze ve protein ağırlıklı beslenmeye çalışın

Bağırsak sağlığına dikkat edin.

Hava değişikliği ve sürekli oturma pozisyonu gibi nedenler bağırsak hareketlerini yavaşlatır. Bu da hem seyahatler sırasında çok ciddi sıkıntı yaratır, hem de uzun dönemde kilo almanıza neden olabilir. Bunu önlemek için öğünlerden bir tanesinde mutlaka sebze yemeğe gayret gösterin. Beyaz ekmek yerine esmer ekmeği tercih edin. Ayrıca gün içinde ziyaret edeceğiniz yerlere mümkün olduğunca yürüyerek gitmeye çalışın. Bunun yanında imkanınız varsa bir kupa yeşil çay içmek, öğün aralarında kayısı, erik ve incir yemek de bağırsak hareketlerinizi hızlandırmaya yardımcı olur.

Yolda fast food restoranlarını es geçin

Özellikle seyahatlerde fast food restoranları en sık ziyaret edilen yemek noktaları olur. Ancak gerek uzun süre tokluk sağlamaması, gerekse içeriğindeki sağlıksız gıdalar nedeniyle pizza, hamburger tarzı fast food besinlerden ne kadar uzak kalırsanız kendine o kadar çok iyilik yaparsınız. Tüketmek zorundaysanız ya da canınız istiyorsa akşam öğünü yerini öğlen öğünlerini tercih edin. Ama gün içerisinde veya ertesi günü daha çok hareket edin.

Su içmeyi ihmal etmeyin

Genelde seyahat halindeyken sık tuvalete çıkmamak için sıvı tüketimi azalır. Bu durumda vücudumuz susuz kalabilir. Ağız ve burunda kuruluk ve idrarın koyu renk olması vücudun susuz kaldığının göstergesi. Dolaşım ve bağırsak sisteminin sağlıklı ve düzenli çalışabilmesi için seyahat boyunca günde en az 1,5 litre su içmeye özen gösterin. Seyahatte su içmek aklınıza gelmiyorsa telefonunuza belli aralıkla alarmlar kurabilirsiniz veya su içmeyi hatırlatacak uygulamalar da kullanabilirsiniz. Suyun tadı hoşunuza gitmiyorsa içerisine limon, kabuk tarçın, salatalık veya taze nane atarak farklı tatlar elde edebilirsiniz. Ayrıca, tatilde enfeksiyonlardan korunmak için kesinlikle musluk suyu içilmemesi ve kapalı şişe suların tercih edilmesi çok önemli.

Dengeli ve ölçülü beslenin

Tatilde gittiğiniz yerlerin yöresel tatlarından mutlaka yemek istiyorsanız, en azından tatlınızı birlikte seyahat ettiklerinizle paylaşabilir ya da aldığınız porsiyonu küçültebilirsiniz. Beslenme düzeninize darbe vurmadan tatlının yanında sade kahve içebilirsiniz. Kahve kan şekerinizin hızlı yükselmesini engeller. Tatlı yerine meyve tercih edebilirsiniz. Meyvenin glisemik indeksi tatlıya göre daha düşük olduğundan kan şekerinin çok hızlı yükselmesini engeller. Meyvenin yanında da süt veya yoğurt tercih ederek içindeki şekerin kana daha yavaş karışmasına yardımcı olursunuz.

 

 

Kaynak: Acıbadem Hastanesi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Araç çubuğuna atla