“EMITT’de Türkiye’nin gücünü hep birlikte yeniden keşfedeceğiz”

Geçen yıl 95 ülkeden toplam 28 bin 815 ziyaretçi, 600’e yakın katılımcı ve 5 uluslararası Influencera ev sahipliği yapan dünyanın en büyük turizm fuarlarından Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı EMITT, bu yıl 6-9 Şubat tarihlerinde dünya turizm profesyonellerini ve tatil tüketicilerini ağırlamaya hazırlanıyor. Ülkemizi hem ulusal hem uluslararası arenada 27. kez temsil edecek olmanın heyecanını yaşadıklarını belirten ICA Events Fuar Direktörü Hacer Aydın, fuara ilişkin sorularımızı yanıtladı.

Geçen sene gerçekleşen EMITT beklentilerinizi karşıladı mı? Artı ve eksileriyle nasıl değerlendirirsiniz?

Geçtiğimiz yıl beklentimizin üstünde bir fuar gerçekleştirdik diyebiliriz. Millet olarak depremden etkilenen illerimizi yeniden inşa etmek adına işimize dört elle sarılmamız gerekiyordu. Bu da bizim için ancak çalışarak mümkün olabilirdi. Deprem felaketi nedeniyle ertelemiş olduğumuz, 2023 EMITT Fuarı, turizm sektörünün kalbinin attığı bir etkinlik olarak yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen ziyaretçilerin akınına uğradı. Devletimizin üst düzey yetkilileri, sektöre yön veren markalar, tur operatörleri, acenteler ve birçok profesyonelin aynı masa etrafında buluşmasını sağladık. Turizm sektörüne yönelik 2023 yılı ve sonrası için öngörülerimizi paylaşarak, çözüm önerileri üzerinde durduk. 95 ülkeden toplam 28 bin 815 ziyaretçi, 600’e yakın katılımcı ve 5 uluslararası Influencera ev sahipliği yaptık. “Davetli Tur Operatörü” programında Fransa, Tunus, Kanada, Bulgaristan, İspanya, İngiltere, İsviçre, İran, İtalya, Yunanistan, Macaristan, Singapur ve Azerbaycan gibi önemli ülkeler başta olmak üzere toplam 42 ülkeden gelen 150’yi aşkın davetli tur operatörü fuarda yer aldı.  Uluslararası alanda, yeni satın alma, iş geliştirme, yeni iş ve iş birliği fırsatları sunan EMITT’te katılımcıların daha fazla fayda sağlayıp daha verimli görüşmeler yapılabilmesi için geliştirilen B2B randevu sistemi ile tüm katılımcılarımız önceden randevulaşarak görüşme imkanına sahip oldu. Fuar sonrasında da bizi çok mutlu eden geri bildirimler aldık. Katılımcıların %91’i genel olarak fuardan memnun ayrıldıklarını belirtirken, %94’ü seneye fuara tekrar katılacaklarını belirtti. Turizmin temsilcileri ve liderleriyle hem yurt içi hem de yurt dışı birçok firmayla katılımcıları burada buluşturma imkânı sağladığımız için tüm EMITT ekibine teşekkürler aldık. Bu yıl bu memnuniyeti daha da artırmayı ve verimli bir fuar geçirmeyi temenni ediyoruz.

EMITT 2024’te nasıl bir fuar bekleniyor? Katılımcı sayısı ve fuar içerisinde öne çıkacak konulardan bahsedebilir misiniz?

2024’e dair hedeflerimiz arasında turizmi çeşitlendirmek, alternatif turizm ürünlerini tanıtmak ve bu sayede turizmi yılın 12 ayında tüm ülkeye yaymak bulunuyor. Özellikle dünya genelinde yükselen pazarlara ve Amerika ile Uzak Doğu gibi uzak pazarlardaki ülkelerin üst gelir grubuna odaklanarak turizmi genişletmeyi planlıyoruz. Yerli turizm sezonunun 12 aya yayılmasının, sektörde karlılık ve rekabet gücünün artmasına önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. 2024 yılında 59.6 milyar dolar gelir, 62.8 milyon turist ve kişi başına 950 dolar gelir hedefleniyor. Yeni pazarlar arasında Çin, ABD, Güney Amerika, İskandinavya, Körfez Ülkeleri ve Uzak Doğu öne çıkıyor. Bu nedenle bu yıl EMITT fuarı ile bu ülkelerle olan ilişkileri güçlendirmeyi ve çeşitlendirmeyi amaçlayarak katılımcılara yeni iş birliği fırsatları ve programlar sunmaya devam ediyoruz. Bu yıl Balkanlar, Orta Doğu ve Orta Asya başta olmak üzere 50 ülkeden 300’den fazla satın almacıyı ve Venezuela, Bosna Hersek, Türkiye, İran, Brezilya, Almanya, Japonya, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Bulgaristan, Özbekistan, Sırbistan, Seyşeller, Mısır gibi birçok ülkeden yabancı katılımcı firmayı ağırlayacağız. Ülkeler, kuracakları stantlarda, coğrafi özelliklerini, tarihsel ve kültürel ögelerini ve yemeklerini tanıtarak katılımcı ve ziyaretçilerimize renkli bir fuar deneyimi yaşatacak. Aynı zamanda ICA Connect B2B randevu sistemi uygulaması üzerinden, tüm katılımcılar, satın almacılar ve ziyaretçiler, hızlı ve etkili bir şekilde networking yapabilecekler, doğru müşterilerle ve tedarikçilerle bağlantı kurabilecekler ve etkinlik alanında ağlarını genişletebilecekler. Ülkemizi hem ulusal hem uluslararası arenada 27. kez temsil edecek olmanın heyecanını yaşıyoruz.

Ticaret Bakanlığı desteğinden hangi şirketler faydalanabilecek?

T.C Ticaret Bakanlığı, EMITT’ e katılım sağlayan sağlık turizmi aracı kuruluşları, sağlık kuruluşları ve spor turizmi konaklama tesislerine %60’a varan devlet desteği sunarak, yerli katılımcıların uluslararası platformda yüzlerce katılımcı ve ziyaretçi ile bir araya gelmesini teşvik ediyor. Bakanlığımız tarafından sağlanan bu destek, sağlık ve spor turizmi alanındaki gelişmeleri teşvik etme ve sektördeki paydaşları bir araya getirme misyonumuzda bir katalizör görevi görecek. Sağlık turizmi aracı kuruluşları, sağlık kuruluşları, spor turizmi konaklama tesisleri için sağlanan devlet desteği, katılımcıları uluslararası arenada daha görünür kılarken, Türkiye’nin sağlık ve spor turizmi alanındaki potansiyelini dünya genelinde daha etkin bir şekilde tanıtmamıza da olanak sağlayacak. Hastaneler &  tedavi merkezleri, sağlık ve spa & wellness merkezleri, özel estetik merkezleri, saç ekim merkezleri, termal oteller, kaplıca otelleri, spor otelleri, sağlık ve spor turizmi acenteleri alanlarında faaliyet gösteren şirketler, Ticaret Bakanlığı’nın sağladığı teşvikten yararlanabiliyor.

Panel programında öne çıkan başlıklar ve stant etkinliklerinden bahsedebilir misiniz?

Farklı temalar altında öncelikli olarak tüm dünyayı etkileyen iklim krizi ve turizme etkileri, tanıtım ve markalaşma projeleri, sağlık, spor ve kültür turizminde Türkiye’nin politikaları ve sağlanacak teşvikler, en güncel seyahat teknolojileri, turizmde yeni lüks tanımı, yerel turizm uygulamaları EMITT 2024 Konferans Sahnesi Oturumlarının ana başlıklarını oluşturacak. Katılımcı Seyahat Teknolojileri firmaları müşteri deneyimini ve memnuniyetini bir üst seviyeye çıkartacak yeni uygulamalarını ve yeni trendleri gerçekleştirecekleri iyi örneklerle dolu sunumlar ile ana etkinlik sahnesinde masaya yatıracak. Bunun yanı sıra sürdürülebilir turizme yönelik otel ekipmanları tanıtımı ve Emitt katılımcı ülke ve belediyelerinin çeşitli etkinlikleri gerçekleştirilecek. Konya Belediyesi kapsamında sema gösterisi, Kocaeli Belediyesi’nin hediye çekilişi, Kartepe teleferiği tanıtımı, pişmaniye yapımı gösterisi düzenlenirken Mısır’ın meşhur Henna (kına) uygulaması, arp dinletisi, geleneksel yemek ikramı, papirüs yazı uygulaması gibi etkinlikler planlanacak. Bu yılın başkanlar oturumunda, TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yağcı, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı (TÜRSAB) Firuz B. Bağlıkaya, TÜROB Yönetim Kurulu Başkanı Müberra Eresin, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı (TTYD) Oya Narin, 2024 Turizm öngörülerini paylaşacaklar. Insights Forward Keys Pazar Araştırmaları Yoneticisi Juan A. Gómez García “2024 Seyahatleri Şekillendiren Eğilimler ve Gezgin Davranışları”, Mimar, Emre Arolat Mimarlık Kurucusu Emre Arolat “Turizmde Kültür, Miras ve Yeşil Yatırımların Uyumlaştırılması”, ETİK Sağlık Turizmi Komisyon Başkanı Megapol Holding Yön. Kr. Üyesi, Zeki Hozer (Dr.) “Türkiye’nin Sağlık Hizmetleri İhracat Yolculuğu”, Grandma`s Wonderland, Kurucusu- Otel&Restoran İşletmecisi, Çiftçi&Üretici Özgün Gürlen “Akbayır Turizmde Kültür, Miras ve Yeşil Yatırımların Uyumlaştırılması” üzerine değerli bilgileriyle bu senenin konuşmacıları arasında yer alacak.

2024 Türkiye turizmi için öngörüleriniz neler?

2024 haritamıza baktığımızda turizmin çeşitlendirilerek 12 aya ve tüm ülkeye yayılması amacıyla alternatif turizm ürünlerinin tanıtım çalışmaları yapılacak ve başta dünyada yükselen pazar konumundaki ülkeler ile Amerika ve Uzak Doğu gibi uzak pazarlardaki ülkelerin öncelikle üst gelir grubuna yönelik olarak alternatif turizm ürünlerinin tanıtım çalışmaları yürütülecektir. Yerli turizm sezonun 12 aya yayılmasına büyük katkı sunarak doluluk oranlarının yükselmesini sağlamakta aynı zamanda turizm sektöründe karlılık ve rekabeti artırarak turizm sektörünün daha büyük ölçeklere ulaşmasına vesile olmaktadır. Konaklamalar ve etkinlikler içinde yerli turizmin payı özellikle yaz sezonu dışında arttırılmaya çalışılmaktadır. Bunların yanı sıra görüyoruz ki, Kültür ve Turizm Bakanlığı 2024 yılında pazar çeşitliliğine ağırlık verecek. Bu çerçevede öncelikle mevcut stratejik pazarlar olan Birleşik Krallık, Batı Avrupa, Doğu Avrupa ve Türki Cumhuriyetlere daha yoğun pazarlama faaliyetleri düzenlenecek. 2023 Ocak ayında 5 yıllık turizm sektörü hedeflerine göre, 2023 yılında 60 milyon turist ve 56 milyar dolar turizm geliri hedeflenmişti. Bu gelirlerin yakalanması beklenirken, Türkiye’nin turizm sektörüne yönelik önemli bir ivme kazandırılması da hedeflenmektedir.2024 yılı beklentileri ise 59,6 milyar dolar gelir, 62,8 milyon turist ve kişi başına 950 dolar gelir olarak belirlenmiştir. Çin ve ABD, Güney Amerika, İskandinavya, Körfez Ülkeleri, Uzakdoğu gibi yeni pazarlar 2024 yılı için öncelikli ve önemli olacaktır.  Çin, ABD ve S. Arabistan’ın özellikle ağırlık verilecek 3 ülke olacağı da gözlemlerimiz arasında yer alıyor.

Son olarak EMITT Fuarı’nın Türkiye turizmi açısından önemi hakkında neler söylemek istersiniz?

EMITT ile bu yıl katılımcıların daha fazla iş birliği yapmalarını teşvik eden yeni fırsatlar ve programlar sunarak sektördeki ilişkileri güçlendirmeyi ve çeşitlendirmeyi arzu ediyoruz. Özellikle dijital teknolojiler ve sürdürülebilir turizm gibi sektörün öncelikli konuları üzerinde durulacağı fuarımızda bu yıl Türkiye’nin gücünü hep birlikte yeniden keşfedeceğiz.

author avatar
Gözde Uzun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir