HÜMA Grup CEO’su Av. Feride Hande Gemici: Medikal turizm ülkemizi tanıtabileceğimiz en güçlü pazarlama alanlarından biri

Sağlık Sektöründe attığı önemli adımlar ve yer aldığı global organizasyonlarla adından söz ettiren HÜMA Grup’un CEO’su Av. Feride Hande Gemici; Kayseri’deki Hüma Hastanesi’nde yapılan çalışmaları, geleceğe yönelik planlarını, hastane ve otel konseptini bir arada sunan inovasyon sürecini anlattı.

Sağlık turizminin Türkiye’nin parlayan geleceği  ve medikal turizmin ülkeyi tanıtabileceğiniz en güçlü pazarlama alanlarından biri olduğunu dile getiren HÜMA Grup’un CEO’su Av. Feride Hande Gemici “Ben, ailemiz ve birlikte yol aldığımız çalışma arkadaşlarımız olarak ‘Değer Katma’ prensibini benimsedik. Önce sağlığa değer katmaya adadık çalışmalarımızı; şimdi de turizme değer katmakla ilgili vizyonumuzu ortaya koyduk” dedi.

Sizi yakından tanıyabilir miyiz?

Feride Hande Gemici ben. 2001 yılında Ted Kayseri Koleji’ni takiben, Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden 2005 yılında mezun oldum. Kayseri Barosu mensubuyum, Avukatım. Mesleğim Avukatlık olmasına rağmen 2007 yılından bu yana Aile Şirketimiz Hüma Grup Ceo’su olarak görev yapıyorum. Fotoğraf sanatına ve sporun her branşına karşı özel ilgi duyuyorum. Evliyim, 2 evlat annesiyim.

Hüma Hastanesi’nin sağlık sektöründeki konumu nedir? Sektördeki rakiplerinizle kıyaslandığında kendinizi nasıl konumlandırıyorsunuz?

Hüma, İç Anadolu’da KADIN SAĞLIĞI söz konusu olduğunda akla ilk gelen, 20 yıllık çok güçlü bir marka olmayı başardı. Bu süre boyunca 80.000 den fazla bebeğin dünyaya gelmesine vesile olmuş, 50.000 kadın hastalıkları cerrahisini gerçekleştirmiş adeta bir eğitim, araştırma hastanesi gibi çalışan bir sağlık kuruluşu. Son iki yıldır ise bir dönüşüm içerisinde. Bu dönüşüm Hüma’yı yalnızca kadınlar ve çocuklar alanında hizmet veren bir sağlık kuruluşu olmaktan çıkarıp, multi-disipliner medikal yaklaşım ile sağlık hizmeti vermeye devam edecek A Plus referans bir hastane olmasına olanak sağlamış durumda! Dolayısıyla sektörel anlamda bizi ‘diğerlerinden’ farklılaştıran sanırım bu değişimin tazeliği, hızı ve modeli!

Başarılı bir iş insanı olarak büyüme stratejiniz ve geleceğe yönelik yatırım planlarınız nelerdir?

HÜMA Grup olarak, 2023 yılının ikinci yarısında önemli bir projeye adım attığımızı paylaşmak istiyorum. Kayseri’nin çok önemli bir mevkisinde toplam 60.000 m2’lik bir kompleks üzerinde hastane ve otel hizmeti vereceğimiz yatırımımızı, 2024 Mayıs ayına hazır etmek için üstün bir çalışma ve gayret gösteriyoruz. HÜMA Sağlık Grubu olarak Kayseri’ye IHG çatısı altındaki 5* Otel markası Crowne Plaza’yı kazandırmanın heyecanı ve gururu içerisindeyiz. Bu konsept yani hastane-otel birlikteliği henüz çok yeni bir sektörel model ve bu anlamda öncü olduğumuzu ifade etmeliyim. Otelimiz 186 odası ve yüksek standartları ile şehrin turizmine değer katacak olmakla birlikte, medikal turizmin gelişmesi ve yabancı hasta potansiyelinin artırılması bakımından da, sağlıkla turizmi bir araya getirecek müthiş bir model olarak hizmete girmeyi bekliyor!

30.000 m2 alana konuşlanmış hastanemizde tüm branşlarla ve nitelikli hizmet anlayışıyla yola devam ediyoruz. Uzun soluklu tedavilerde ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Tüp Bebek, Omurga Cerrahisi, Wellness Turizmi gibi) hastalarımızı A Plus sağlık hizmeti ile şifalandırıp, 5* Otel konforuyla ağırlamak ve bu deneyimlerini benzersiz kılmak niyetindeyiz!

Hastane ve Otel Konseptini bir arada sunan bir inovasyon sürecinden bahsettiniz. Bu projelerin başlamasına nasıl karar verdiniz ve hangi ihtiyaçlara cevap vermeyi hedefliyorsunuz?

Öncelikle bahsettiğiniz bu ‘inovasyon’ sürecini Türkiye’nin de gözde bir lokasyon olarak içinde bulunduğu, dünyadaki Medikal Turizmin ivmesine ve çekiciliğine borçlu olduğumuzu söylemeliyim. Kişisel olarak son 5 yıldır medikal turizme yönelik özel bir ilgi alanımın oluştuğunu da belirteyim. Medikal turizm ülkenizi tanıtabileceğiniz en güçlü pazarlama alanlarından biri hatta öncüsü kanımca…Bir kere katma değeri yüksek ve nitelikli bir hizmet veriyorsunuz karşılığında. Güvenilir bir tedavi almak için dünyanın bir ucundan diğerine seyahat etmek açıkçası bir diğer taraftan çok çılgınca! Dolayısıyla çok iyi olmak zorundasınız! Yalnızca iyi bir medikal yaklaşım ile değil; iyi konaklama, iyi yetişmiş nitelikli çalışanlarla iyi refakatçi desteği, güvenli ve güvenilir bir hizmet anlayışı ile hastayı yeniden ülkesine göndermek zorundasınız! İşte bu sebeplerle, Hüma Grup olarak bu özel ve nitelikli projeyi hayata geçirmemizdeki en büyük motivasyonun Medikal Turizm olduğunu söyleyebilirim.

Sağlık Sektöründe attığınız önemli adımlar ve yer aldığınız global organizasyonlarla Kayseri’de ve Türkiye genelinde sağlık turizmine katkı sağladığınızı biliyoruz. Uluslararası pazarlarda hastane adınızı Kayseri Crowne Plaza ile birlikte tanıtmak adına nasıl bir network stratejisi izliyorsunuz?

Kayseri Crowne Plaza IHG’nin global satış ve pazarlama gücünün bir parçası olacak elbette. Bu çerçevede Otelimiz Kayseri’deki kış turizmi ile Kapadokya turizminin ve güçlü bir şehir oteli olarak konumlanacaktır. Tüm bunlardan farklı olarak, benzerlerinden ayıran durum medikal turizmin de odağında bir otelcilik anlayışı ile hizmet vermesidir. A Plus Hastanemiz Hüma Intenational’da alanlarında dünyanın en iyisi sağlık profesyonellerine yönelik kongre, akademik ve bilimsel toplantıların da yapılacağı ve dünyanın pek çok lokasyonundan misafiri bu çerçevede otelimizde ağırlayacağımız için çok mutlu ve heyecanlı olduğumuzu da belirtmeliyim.

Sağlık sektöründeki genel gelişmeleri takip ederek hastane politikalarınızı nasıl güncelliyorsunuz?

Ben, ailemiz ve birlikte yol aldığımız çalışma arkadaşlarımız olarak ‘Değer Katma’ prensibini benimsedik. 20 yıllık şirket kimliğimiz en önemli tanımlarından biri kanımca… Önce sağlığa değer katmaya adadık çalışmalarımızı; şimdi de turizme değer katmakla ilgili vizyonumuzu ortaya koyduk. Bunun en önemli parçasının da kendimizi konumlandırdığınız yer olduğunu düşünüyorum. Şöyle ki bundan tam 5 yıl önce yurt dışı hastanın hastanemize ve şehrimize gelmesi için çaba gösterirken, sektördeki ve çevremdeki herkes bana “Yahu Kayseri’ye hasta mı gelir?” şeklinde yorumlarla yaklaşıyorlardı! Oysa ben biliyordum ki, şifa arayan güvendiği her yere gider! Bunun için önce o güveni tesis etmeliydik. Şans dolanın ayaklarındadır; pek dolayısıyla global ölçekteki pek çok fuar ve organizasyona katılarak “Hüma olarak biz de varız!” diyerek bunu kanıtlamak, verdiğimiz hizmetleri, yerel hastalarımızda oluşturduğumuz güveni globale yaymakla ilgili ciddi bir politika geliştirdik ve bunu tavizsiz uyguladık. Sonrası kurduğumuz uluslararası kurum işbirlikleri, güçlü kontaklarımız ve karşılıklı güvene dayalı iş ağımızla uluslararası hasta turizmini yapmaya başladık. Bu şekilde de yol almaya devam edeceğimize olan inancımız tam.

Genç bir iş kadını, annelik ve yöneticilik misyonları ile yoğun iş temposunda önceliklerinizi nasıl belirliyorsunuz?

Yapı olarak organizasyon kurmaya yetenekli biri olduğumu düşüyorum. Annelik, aile ve özel hayat ile iş durumlarını ayrı birer organizasyon gibi düşünüp sınır, kural ve ölçeklendirmelerini yapıyorum. Bu organizasyonların birbirine çakıştığı ve zaman zaman zorlandığım oluyor ancak her seferinde limitimin sınırlarını keşfediyorum. Ve tuhaf bir şekilde bu keşif beni çok mutlu ediyor. Yine şunu biliyorum ki, inandığımız ve bu inançla istediğimiz her şeyi kusursuz ve özel yapma yeteneğine sahibiz. Ben işimi, ailemi, arkadaşlarımı, sanatsal ve kültürel faaliyetlerimi büyük bir tutku ve özveri ile istiyorum ve bunun için gereken emeği harcamaya, zaman yaratmaya, yorulmaya ve sonunda kazanmaya hazır olduğumu biliyorum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Araç çubuğuna atla