9-10 Ekim tarihlerinde Yenikapı Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde düzenlenen İstanbul Turizm Fuarı’nda Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, Çeşme’nin turizm algısının sadece deniz, kum ve güneşle sınırlı olmadığını vurguladı.
Yenikapı-Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi, turizm sektörünün önemli buluşmalarından biri olan İstanbul Turizm Fuarı’na ev sahipliği yaptı. İkinci kez düzenlenen fuar, otel zincirleri, seyahat acenteleri, havayolu şirketleri ve kruvaziyer firmaları gibi çeşitli katılımcıları bir araya getirerek sektörde büyük bir etki yarattı. Bu yılki etkinlik, turizm dünyasında önemli bir buluşma noktası haline geldi.
Türkiye Belediyeler Birliği ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun da katılımıyla gerçekleşen fuarın açılışında Çeşme’den; Belediye Başkanı Lal Denizli, Çeşme Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Orhan Belge, Alaçatı Turizm Derneği Başkanı Kerem Ünsal ve Ilıca Hotel Genel Müdürü Ebru Tuğgan da yer aldı.
Fuarda gerçekleşen “Belediye Başkanları Oturumu”nda konuşan Denizli, “Çeşme’nin İzmir ve Yarımada tarihinde çok önemli bir yeri var. Yerel zenginliklerimizi ön plana çıkaracak yeni alanlar oluşturmalıyız” dedi.
TURİZMİN EKONOMİK ETKİSİ
Konuşmasında, Çeşme’nin yaz aylarında 1 milyon ziyaretçiye hizmet verdiğini belirten Denizli, “Bölgedeki esnaf ve otelcilerin en büyük gelir kaynağı turizm” ifadelerini kullandı. Ancak, turizmdeki pik döneminin yılın 45 ila 60 günü arasında değiştiğini ve bu sayının artırılması gerektiğini vurguladı.
SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ANLAYIŞI
Başkan Denizli, yerel gücün merkezi yönetimle bir araya getirilmesi gerektiğini ve sürdürülebilir turizm anlayışının yaygınlaştırılması gerektiğini de sözlerine ekledi. Çeşme’nin tarihi zenginliklerine dikkat çeken Denizli, “Yarımadanın 3800 yıl öncesine giden tarihi kalıntıları var. Bu zenginlikleri daha iyi tanıtmalıyız” dedi.
AGRO TURİZMİN ÖNEMİ VE DİJİTALLEŞME
Agro turizm konusuna da değinen Denizli, Çeşme’nin toprak zenginliğini bir turizm motivasyonu olarak kullanmak gerektiğini ifade etti. “Çeşme’nin farklı zenginliklerini duyurmaya ihtiyacı var” diyen Denizli, yerel zenginliklerin tanıtımında dijitalleşmenin önemine vurgu yaptı. Fuarda, Çeşme standı büyük ilgi gördü.
“Fuarda, Çeşme’mizi dört mevsim turist çeken bir destinasyon haline getirme hedefimizi vurguladık”
Denizli sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda fuar ile ilgili şu görüşleri dile getirdi:”Bu yıl ikincisi düzenlenen İstanbul Turizm Fuarı’nda, Çeşme’mizin turizm potansiyelini tanıtmaktan büyük bir memnuniyet duydum. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Ekrem İmamoğlu’nun açılışını yaptığı fuarda, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras ve Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar ile aynı oturumda turizmin geleceğine dair önemli konuları ele aldık. Türkiye Belediyeler Birliği Genel Sekreteri Dr. Şengül Altan Arslan’ın moderatörlüğündeki bu oturumda, şehirlerimizi nasıl markalaştırdığımızı ve destinasyon pazarlamasında hangi stratejileri uyguladığımızı konuştuk.
ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge, Alaçatı Turizm Derneği Başkanı Kerem Ünsal ve diğer kıymetli turizm temsilcileriyle birlikte güçlü bir katılım sağladığımız bu fuarda, Çeşme’mizi dört mevsim turist çeken bir destinasyon haline getirme hedefimizi de vurguladık. Çeşme standımızda düzenlenen fuar kokteylinde turizm profesyonelleriyle bir araya gelerek yeni iş birlikleri için değerli temaslar kurma fırsatı bulduk. Bu güzel organizasyona katkı sağlayan herkese teşekkür ederim”.