Kore ve Türkiye turizm sektörü “Korea Tourism Roadshow 2024″te bir araya geldi

Kore Turizm Organizasyonu tarafından düzenlenen”Korea Tourism Road Show” etkinliğinin İstanbul ayağı 26 Şubat tarihinde Radisson Blu Hotel Şişli’de düzenlendi.

Korea Tourism Organization (KTO) tarafından Radisson Blu Hotel Şişli’de düzenlenen, Korea Tourism Roadshow 2024 Istanbul etkinliği kapsamında, Koreli havayolları, seyahat acentaları ve DMC’lerin temsilcileri  Türk meslektaşlarıyla buluştu. 

KTO öncülüğünde gerçekleşen etkinliğe; Kore’den NNTDMC, SSR GROUP, ARISU TOUR, US Travel, JANE DMC, KIMS MNT, TOMO KOREA, PREMIUM PASS  seyahat acentaları ve DMC temsilcileri ile birlikte Korean Air, Asiana Airlines yöneticileri ve Türkiye’de faaliyet gösteren acenta temsilcileri katıldı.

Koreli DMC’lerle özel B2B görüşmelerle başlayan program; açılış, sunumlar, yemek ve çekiliş gibi etkinliklerle devam etti.

B2B toplantılarının ardından  gerçekleşen açılışta Kore Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu Woo-Sung Lee, KTO İstanbul Direktörü Hyuncho Cho ve TÜRSAB Başkan Yardımcısı Davut Günaydın  konuşma yaptı.

“Kore’yi ziyaret etmek isteyen turistlerin sayısı hiç olmadığı kadar fazla”

KTO İstanbul Direktörü Hyuncho Cho;  Kore Kültür, Spor ve Turizm Bakanlığı Kore’yi bir Asya turizm merkezi haline getirmek amacıyla yapılan 2023-24 “Kore Visit Year” kampanyasında yerli ve  yabancı turistlerin; yemek, K-pop, kozmetik ve spor dahil olmak üzere Kore kültürünün tadını çıkarabileceği ve ülkenin yerel özelliklerini deneyimleme şansı da sağlayacağını belirtti.

Kampanyanın en dikkate değer programlarından biri olan; sanat, içerik, doğa, spor, oyunlar ve yemek dahil olmak üzere çeşitli kültürel alanlardaki Kore festivallerinin bir listesi olan “K-Kültür Seyahat Etkinlikleri 100” için tanıtım çalışmalarının artırıldığını belirtti.

Yapılan bu tanıtım çalışmaları sayesinde Türkiye ile birlikte dünyanın her yerinden turizm talebinin büyük ölçüde arttığını belirten Cho, “Kore’yi ziyaret etmek isteyen turistlerin sayısı hiç olmadığı kadar fazla. Kore dizileri, televizyon şovları, K-Pop, kozmetik, Kore kültürü ve Kore markaları sayesinde Kore, sadece isim olarak bilinen bir ülke olmaktan çıktı ve ziyaret edilmesi arzu edilen  kardeş bir ülkeye dönüştü” dedi.

“Kardeş ülkemize turist göndermeye hazırız”

TÜRSAB Başkan Yardımcısı Günaydın yaptığı konuşmasında, Kore ile Türkiye’nin köklü ilişkisine vurgu yaparak iki ülke arasındaki bağları güçlendirmenin yolunun turizm olduğunu ifade ederek “2024’ün rekorlar yılı olacağı söyleniyor. Bu rekorlar yılında da 1 buçuk trilyona  yakın bir gelir var.  İki kardeş ülke arasındaki en önemli kaynaştırıcı öğelerden bir tanesi de kesinlikle turizmdir. Biz yaklaşık 18 bin seyahat acentası olarak kardeş ülkemiz Kore’yi tanıtmaktan büyük mutluluk duyacağımızı burdan ifade etmek istiyorum. Ben tahmin ediyorum ileriki günlerde Türkiye’den kardeş ülkeye giden ziyaretçi sayısında büyük artış olacaktır.

2022 istatistik rakamlarına göre; yurt dışına çıkan Türk vatandaşı sayısı, yaklaşık olarak 8 milyon. Gerçekten bu büyük bir kapasite. Bu kapasiteyi sizler de hak vereceksiniz ki, vize sorunları yaşanmasıydı 9 milyon seviyesini de aşardık diye tahmin ediyorum. Çok ciddi bir vize sıkıntısıyla karşı karşıya olduğumuz için 8 milyonda kaldık. 2024 yılında tahmin ediyorum 9 milyonu zorlayacağız. Kardeş ülkemize de turist göndermeye hazırız. Herşeyiyle Kore bizi bekliyor. Doğasıyla, kültürüyle, gastronomisiyle, her şeyiyle bizi bekliyor. İnanın bana  paylaşacağımız çok anılar var kardeş ülkemizde” dedi.

Kore Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu Woo Sung Lee ise, şunları söyledi:

“İki ülkenin kardeşlik ilişkisi hepimiz için çok değerli”

“ Türkiye’nin Kore Savaşı’na katılmasından bu yana kurdukları kardeşlik bağı, sıkı dostluk ilişkileri ile geçmişten bugüne kadar sürdürmektedir. Kore, zengin bir geçmişe ve köklü bir geleneğe sahip olup dijital teknolojinin en son örneklerine deneyimleyebileceğiniz nadir ülkelerden biridir. Birçok tarihi esere ev sahipliği yapmasının yanı sıra dört mevsim boyunca doğal güzelliklerin tadını çıkarabilirsiniz. Yüksek kamu güvenliği ve gelişmiş altyapı sayesinde seyahat etmek güvenli ve rahattır. Türkiye’de turistlerin Kore’yi ziyaret ederek çeşitli deneyimler yaşamasını ve duygusal etkileşim içinde olmalarını umuyorum.”

İstanbul’da başlayan etkinliğin  Ankara ve İzmir’de de başarılı bir şekilde devam etmesi için destek beklediklerini belirten Lee  “İki ülkenin bu kardeşlik ilişkisi, hepimiz için çok değerli. Koronadan sonra Türkiye ve Kore arası turizm ilişkilerinin artmasından mutluluyum.” dedi. Bu ilişkilerin gelişmesinde acentaların ve turizmcilerin öneminin büyük olduğunu belirten Lee teşekkürlerini sunarak konuşmasını tamamladı.

Kore Turizm Organizasyonu İstanbul Ofisi Temsilcisi Yunus Can ise, açılış konuşmalarının ardından yaptığı  sunumda iki ülke arasındaki turizm istatistiklerini açıkladı.

Can; 2019 yılında Türkiye’den Güney Kore’ye 31 bin 293 kişinin ziyaret gerçekleştirdiğini, 2023 yılında ise  bu rakamın yüzde 1.5’ artarak 31 bin 748 kişi sayısına ulaştığını belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Araç çubuğuna atla