Indıgo Grup Yatırımlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fatih Tokatlı moderatörlüğünde gerçekleşen “Turizm Yatırımlarının, Gayrimenkullerinin ve Uluslararası Markaların Geleceği: Modeller ve Fırsatlar” konulu oturum dünyanın en büyük otel zincirlerinin uzman isimlerini bir araya getirdi.
Hilton, Doğu Avrupa Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Michael Collini, Premium Midscale & Economy at Accor-Middle East, Africa & Türkiye, Baş Geliştirme Sorumlusu Maya Ziadeh, International Hotel Development, Europe at Marriott International Başkan Yardımcısı Paul Rosenberg katılımıyla gerçekleşen oturumda markaların Türkiye’de büyüme stratejileri konuşuldu.
Tokatlı’nın Türkiye’de özellikle termal ve wellbeing gibi farklı alternatif turizm türlerine yönelik hizmet veren Anadolu’daki otel işletmelerine marka vermek konusundaki görüşlerini sorduğu katılımcılardan Rosenberg “Genel olarak bir markanın büyümesi çok önemli. Türkiye’nin turizmle ilgili çok yolu var. Anadolu’da marka olarak bizim en önem verdiğimiz şey eğer yatırımcının yeterli deneyimi yoksa hizmet ve işletmenin yönetimi konusunda üçüncü taraf dediğimiz deneyimli bir danışmanla çalışması. Yani tek bir noktadan tüm hizmet ve destek alınabilir. Türkiye birçok alanda çok fazla şey sunuyor. Burda belirli bir destinasyon için “Hangi markamızın hangi hizmetini sunabiliriz?” sorusunu anlamak büyük önem taşıyor. ” dedi.
Yeni alanlarda büyüme konusunda çok dikkatli davranmak gerektiğini belirten Collini ise Türkiye’de Hilton olarak büyük yol katettiklerini ama hala keşfedilmemiş alanlara marka olarak girme konusunda çok büyük fırsatlar olduğunu belirtti. Collini ” Yatırımın geri dönüşümünün hesaba katılması ve sürdürülebilirliğin sağlanması çok önemli. Biz yatırım sahiplerini koruyabilmek için ekip olarak çok zaman harcıyoruz. Yeni alanlardan bahsediyoruz ama içinde bulunduğumuz İstanbul’da bir projede bile sürprizler olabiliyor. Bunu göz önüne almamız gerek” dedi.
Son zamanlarda sayısı giderek artan otel ve rezidanslarda yatırımcıların markayı neye göre tercih etmelerine yönelik görüş dile getiren Rosenberg “Bu tabi ki bölgeye bağlı ve dinamikleri farklı. Mesela Tarabya rezidans için çok uygun . Otel ve rezidans bir arada yer aldığında, marka tesise büyük bir prestij sağlıyor. Bu marka bütünlüğünü korumak açısından oldukça karmaşık ve kompleks bir alan. Çünkü tek başına rezidan ayrı bir konu ve uzmanlık gerektiriyor” dedi.