Otel Markaları ve Alt markalarda Kim Neye Sahip?

Yalnızca New York City’de 214, Marriott International oteli olduğunu, Marriott’un 30 otel markasının tümünü bir çırpıda sayabilir misiniz? Otel zincirleri ve büyük otel Markaları, geleneksel standartlaştırılmış markaların ötesinde, butik oteller, devre mülk ve hatta tatil kiralamaları Time Share içerecek şekilde büyüyor.

Birleşmeler, satın almalar ve ortaklıklar ve Soft markaların yükselişi ile birleştiğinde, hedefi yüksek niş markaların çoğalması, kelimenin tam anlamıyla yüzlerce farklı otel türünün ortaya çıkmasıyla otel markalarının üst ve alt kategorilerini yarattı. Günümüzde gezginler, tek bir zincirin portföyündeki düzinelerce seçenek dahil olmak üzere, geniş yelpazede seçeneklere sahiptir.

Bu çalışmamda, dünyanın önde gelen otel markalarını hem ana şirket hem de “STR” zincir ölçeğine göre düzenledim. Aramızda zincir ölçek sistemini bilmeyenler için, “STR” Smith Travel Research’ün otel profesyonelleri tarafından otellerin kullanılan global yıldız derecelendirme sistemidir.

Zaman içinde ara ara bu listeyi güncelleyeceğim, bu nedenle dünya çapındaki otel markalarının mevcut görünümü hakkında danışmak için bu sayfayı “genceli.net” veya diğer sitelerimde güncelleyeceğim.

Anlaşılır olabilmek için önce markaları ana şirket bazında ayrıştırıp, ardından markaları zincir ölçeğine göre sırtlandıracağım. Bu bilgileri çeşitli Hospitality haber siteleri ve şirketlerin kendi web sitelerinden derleyerek hazırladım.

Her bir markanın konsepti söz konusu olduğunda, her bir markanın ana şirket tarafından nasıl konumlandığını vurgulamak için bu bilgiyi doğrudan markanın development departmanları kaynaklarından aldım. Genel olarak markalar bu yazıları pazarlama toolları olarak kullansalar da, bu bilgiler her markanın hedef nişini anlamamıza yardımcı olur.

Ayrıca, şirket geliştirme açıklamalarında bulduğumuz ADR ve RevPAR ile ilgili önemli ölçütleri de vurgulamaya çalıştım. Bu bilgiler covid-19 pandemisinden önce olduğunu unutmayın, bu nedenle bu sayılar büyük olasılıkla değişim içindedir.

STR zincir ölçeği kategorilerini kullanarak lüksten ekonomiye otel markaları:

  • Lüks Otel Markaları
  • Upper Upscale Otel Markaları
  • Upscale Otel Markaları
  • Upper Midscale “Üst Orta Ölçekli” Otel Markaları
  • Ekonomik Otel Markaları
  • Soft Markalar (genellikle üst düzey lüks)

Ayrıca bu makalelerde otel markalarını zincirlere göre ayırıyoruz:

  1. Marriott Otel Markaları
  2. Hilton Otel Markaları
  3. IHG Otel Markaları
  4. Wyndham Destinations Markaları
  5. Wyndham Otel Markaları
  6. Jin Jiang International Hotels
  7. Accor Otel Markaları
  8. Choice Hotels International INC

1. Marriott International

  • Tesis Sayısı: 7,600
  • Oda sayısı: 1.32 milyon
  • Ülke Sayısı: 133
  • 2018 Geliri: 20,8 Milyar Dolar
  • Loyalty Memeber: 150+ Milyon
  • Dört kategoride 30 otel markası ile Marriott’un portföyünü oluşturuyor:

Lüks: Özel koleksiyon ve üstün olanaklar ve hizmetler; Edition, The Ritz-Carlton, JW Marriott, The Luxury Collection, W Hotels Worldwide, St Regis Hotels & Resorts, Bvlgari Hotels & Resorts.

Premium: Sofistike ve Özenli olanaklar ve hizmetler: Sheraton, Marriott, Marriott Vacation Club, Delta Hotels, Westin Hotels & Resorts, Le Meridien, Rönesans Otelleri, İmza Toplama Otelleri, Haraç Portföyü, Tasarım Otelleri, Gaylord Otelleri.

Select: Akıllı ve kolay olanaklar ve hizmetler: Courtyard By Marriott, Springhill Suites by Marriott, Four Points by Sheraton, Fairfield by Marriott, Protea Hotels Marriott, AC Hotels Marriott, Aloft Otelleri, Moxy Otelleri.

Residence: Ev konforunu yansıtan olanaklar ve hizmetler: Residence Inn by Marriott, Towneplace Suites By Marriott, Marriott Executive Apartments, Element by Westin

2. HİLTON HOTELS RESORTS

Hilton Worldwide – Genel Bakış

  • Tesis Sayısı: 6.500
  • Oda sayısı: 913.000
  • Yeni Açılacak: 1403
  • Ülke Sayısı: 119
  • 2018 Geliri: 8,9 Milyar Dolar

Hilton’un portföyünü oluşturan 18 otel markası vardır

Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Canopy by Hilton, Curio Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Tapestry Collection by Hilton, Embassy Suites by Hilton Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Tru by Hilton, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton, Hilton Grand Vacations, MOTTO, Signia Hilton, LXR Hotels & Resorts. Hilton Honors

3. Intercontinental Hotels Group  Markaları

IHG – Genel Bakış

  • Özellikler: 6000
  • Oda sayısı: 836.541
  • Ülke Sayısı: 113
  • 2018 Geliri: 4,3 Milyar Dolar

Otel markalarının üç kategoride 16 marka ile IHG’nin portföyünü oluşturur

Lüks segmentin en üst seviyesinden butik lükse kadar, arzu edilen destinasyonlarda bir dizi ihtiyacı karşılamak için konumlandırılmış markalardır.

Kimpton Hotel & Restaurants, InterContinental Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Six Senses Hotels Resorts Spa

Upscale: İş seyahatlerinden sağlık odaklı konaklamalara kadar farklı deneyimler sunan çekici markalar sunmaya odaklanmıştır.

VOCO Hotels, Crowne Plaza Hotels & Resorts, HUALUXX Hotels and Resorts, EVEN Hotels, Hotel Indigo.

Ana Markalar: Tam hizmet otellerinden uzun süreli konaklamalı otellere kadar orta ve üst orta ölçekli pazar segmentlerinde faaliyet gösterir.

Holiday Inn, Holiday Inn Express, Holiday Inn Club Vacations, Candlewood Suites, Staybridge Suites, Avid Hotels.

4. Wyndham Destinations Markaları

Wyndham Time Share Destinasyonları- Genel Bakış

  • Tesis Sayısı: 220 tatil köyü, 4.300 bağlı tesis
  • Ülke Sayısı: 110
  • 2018 Geliri: 3,9 Milyar Dolar

Otel markalarının iki kategorisi Wyndham’ın portföyünü oluşturur:

Destinasyonlar: Eşsiz tatil kiralama ve tatil kulübü tatil köylerinden oluşan bir koleksiyon

Club Wyndham, Worldmark, Shell Vacations Club, Margaritaville Vacation Club, Cottages.com, Landal Greenprarks, Wyndham Vacation Rentals.

Wyndham Destinations Partner Otelleri;

  • Caesars Entertainment Partner Otelleri:
  • Caesars, Harrahs, Horseshoe, Cromwell, Bally’s, Rio, The LINQ, , Paris, Planet Hollywood, Nobu Hotel, Tunica Roadhouse, Flamingo.

5. Wyndham Hotels & Resorts

Wyndham Hotels & Resorts – Genel Bakış

  • Tesis Sayısı:  9200
  • Oda sayısı: 810.000
  • Ülke Sayısı: 80
  • 2018 Geliri: 1,9 Milyar Dolar

Wyndham Hotels & Resorts, 7 kategoriye ayrılmış 20 markayı bünyesinde barındırmaktadır. Dünyanın en büyük otel Franchising şirketiyiz. 80’den fazla ülkede 20 marka, 15.000’den fazla ekip üyesi ve yaklaşık 9.200 otel ile misafirlerini ağırlıyor.

  • Distinctive: Wyndham Grand
  • Upscale: Dolce Hotels and Resorts, Wyndham
  • Lifestyle: TRYP by Wyndham, Esplendor Boutique Hotels, Dazzler, Trademark Collection
  • Midscale: La Quinta By Wyndham, Wingate By Wyndham, Wyndham Garden, AmericInn, Ramada by Wyndham, Ramada Encore By Wyndham, Baymont by Wyndham
  • Economy: Microtel Inn & Suites, Days Inn By Wyndham, Super 8, Howard Johnson By Wyndham, Travelodge By Wyndham
  • Extended Stay: Hawthorn Suites By Wyndham

6. Jin Jiang International Hotels Group

Jin Jiang International – Genel Bakış

  • Tesis Sayısı:  7537
  • Oda sayısı: 751.323
  • Ülke Sayısı: 68
  • 2018 Geliri: 2,9 Milyar Dolar

Jin Jiang International Co., Ltd., merkezi Çin’in Şangay şehrinde bulunan, Çin devletine ait bir turizm ve konaklama şirketidir. Jiang International’ın portföyünü çok sayıda otel markası oluşturuyor:

Jin Jiang Hotels, Groupe du Louvre’a ait markalar serisi, Plateno Group’a ait markalar serisi ve Vienna Hotel’e ait markalar serisi özellikle uzak doğunun en güçlü markasıdır.

5 yıldızlı Lüks Oteller: Jin Jiang Hotel, Peace Hotel, Wuhan Jin Jiang International Hotel, Beijing Kunlun Hotel, Jin Jiang Tower, Jin Jiang Tomson Hotel ve Shanghai Yangtze Hotel Company Limited (“Yangtze Hotel”).

4 yıldızlı Lüks Oteller: Park Hotel, Jian Guo Hotel, Cypress Hotel, Holiday Inn Downtown Şanghay, Rainbow Hotel, Şanghay Oteli, Şanghay Jing An Oteli, Şanghay Sofitel Oteli, Jiangsu Nanjing Oteli, Wuxi Jin Jiang Grand Hotel, West Capital International Hotel ve Kunming Jin Jiang Hotel.

Orta Ölçekli: Jin Jiang Metropolo, Campanile (康鉑), Lavande, James Joyce Coffetel, Xana Hotel, Venus Royal, Vienna International, Vienna Classic, Vienna Hotels, Vienna 3 Best, Golden Tulip.

Ekonomi oteller: Jin Jiang Inn, Jinguang Inn, Bestay Hotels Express, IU, 7 Days Inn, Pai, Premiere Classe, Campanile, Kyriad, Sarovar.

7. Accor Hotels Resorts

Accor Otel – Genel Bakış

  • Tesis Sayısı: 4900
  • Oda sayısı: 720.000
  • Ülke Sayısı: 110
  • 2018 Geliri: 4,3 Milyar Avro

Accor S.A., Otel ve resortları olan, bunları yöneten ve franchise veren bir Fransız çok uluslu konaklama şirketidir. Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise altıncı en büyük ağırlama şirketidir.

Accor 110 ülke ve 5100 Lokasyon da faaliyet göstermektedir. Toplam kapasitesi yaklaşık 704.000 odadır. Accor, konaklama sektörünün birçok segmentini kapsayan markaların sahibi ve işletmecisidir. Accor ayrıca onefinestay, D-Edge, ResDiary, John Paul ve Potel & Chabot gibi dijital konaklama ve etkinlik organizasyonunda uzmanlaşmış şirketlere de sahiptir.

Accor Dört kategoride 44 markasıyla portföyünü oluşturmaktadır

Lüks: Raffles Hotels and Resorts, Orient Express, Banyan Tree, Delano, Sofitel, Legend, Fairmont, The House Of Originals, Rixos, SLS, Onefinestay.

Premium: Mantis, Mgallery x 21C, Sanat Serisi, Mondrian, Pullman, Swissotel, Angsana, 25 Saat, Hyde, Movenpick, Grand Mercure, Peppers, The Sebel.

Orta Ölçekli: Mantra, Novotel, Mercure, Adagio, Mama Shelter, Tribe.

Ekonomi: Breakfree, Ibis, Ibis Styles, Ibis Budget, Jo & JOE, Hotelf1.

8. Choice Hotels International INC

Choice Hotels International – Genel Bakış

  • Tesis Sayısı: 7021
  • Oda sayısı: 569.108
  • Ülke Sayısı: 40
  • 2018 Geliri: 1,0 Milyar Dolar

Choice Hotels Europe™, dünyanın en büyük konaklama bayilerinden biri olan Choice Hotels International’ın  bir parçasıdır. 31 Aralık 2019 itibariyle 40’tan fazla ülke ve bölgede 590.000’den fazla odayı temsil eden 7.000’den fazla otel ile Choice™ otel markaları ailesi, iş ve tatil amaçlı seyahat edenlere sınırlı hizmetten çeşitli yüksek kaliteli konaklama seçenekleri sunar. lüks, orta ölçekli, uzun süreli konaklama ve ekonomi segmentlerinde tam hizmet veren otellere sahiptir.

Choice Hotels International’ın 12 otel markası il portföyünü oluşturmaktadır.

Comfort Inn, Comfort Suites, Quality, Sleep Inn, Clarion, Clarion Pointe, Cambria Hotels, MainStay Suites, Suburban, Econo Lodge, Rodeway Inn, WoodSpring Suites, Ascend Hotel Collection.

9. Hyatt Hotels Corporation

Hyatt Hotels Corporation – Genel Bakış

  • Tesis Sayısı: 850
  • Oda sayısı: 208.207
  • Ülke Sayısı: 60
  • 2018 Geliri: 4,5 Milyar Dolar

Genel olarak Hyatt Hotels & Resorts olarak bilinen Hyatt Hotels Corporation, merkezi Chicago’nun Riverside Plaza bölgesinde bulunan, lüks ve iş otelleri, Resortları ve tatil mülklerini yöneten ve franchise veren bir Amerikan çokuluslu hospitality şirketidir.

Hyatt’ın Hotels portföyü19 markadan oluşmaktadır.

Caption by Hyatt, Park Hyatt, Grand Hyatt, Hyatt Regency, Hyatt, Andaz, Alila, Thompson Hotels, Hyatt Centric, Exhale, The Unbound Collection by Hyatt, Destination Hotels, Joie de Vivre, Miraval, Hyatt Place, Hyatt House, Hyatt Ziva , Hyatt Zilara, Hyatt Residence Club.

10. Best Western International Inc.

Best Western International – Genel Bakış

  • Tesis Sayısı: 4.500
  • Oda sayısı: 208.207
  • Ülke Sayısı: 100
  • Gelir 2017: 379,8 Milyon

Best Western International Dünya çapında 4.700’den fazla otele lisans verdiği Best Western Hotels & Resorts markasına sahiptir. Şirket merkezi Phoenix, Arizona’da bulunan franchise, Kuzey Amerika’da 2.000’den fazla oteli kapsıyor

Best Western International’ın portföyünü 13 marka oluşturuyor

Best Western, Best Western Plus, Best Western Premier, Executive Residency by Best Western, Vīb, GLō, Sadie, Aiden, Best Western’den BW Signature Collection, Best Western’den The BW Premier Collection, SureStay Hotel, SureStay Plus Hotel, SureStay Collection.

Orhan Genceli

Otel Yatırım ve Marka Danışmanı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Araç çubuğuna atla