Sağlık Hizmeti İhracatı Destekleri açıklandı

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun ev sahipliğinde, Ticaret Bakanı Mehmet Muş’un da katılımı ile gerçekleştirilen ‘Sağlık Hizmeti İhracatı Zirvesi Yeni Destekler ve Heal in Türkiye Portalının Tanıtım Toplantısı’nda sağlık hizmetinde ihracatı artırmayı hedefleyen ‘Sağlık Hizmeti İhracatı 5.0 Destekleri’ açıklandı.​

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rıfat Hisarcıklıoğlu’nun ev sahipliğinde, Ticaret Bakanı Mehmet Muş’un da katılımı ile gerçekleştirilen ‘Sağlık Hizmeti İhracatı Zirvesi Yeni Destekler ve Heal in Türkiye Portalı’nın Tanıtım Toplantısı’nda sağlık hizmetinde ihracatı artırmayı hedefleyen ‘Sağlık Hizmeti İhracatı 5.0 Destekleri’ açıklandı.​Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) İkiz Kuleler binasındaki toplantıya TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu ve Bakan Muş’un yanı sıra Ticaret Bakan Yardımcısı Volkan Ağar, hizmet İhracatçıları Birliği ve THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, TOBB Uluslararası Sağlık Turizmi Meclis Başkanı Dr. Özgür Öztan ile çok sayıda sektör temsilcisi katıldı.

TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu burada yaptığı konuşmada pandeminin geride bırakılmasıyla sağlık turizmi sektörünün Türkiye için fırsat yakalayacağı alanlardan biri olduğuna dikkati çekerek, “Sağlık hizmetlerimiz, hem kapsamı ve hem de kalitesiyle dünya çapında öne çıkan ve tanınan bir noktaya gelmiştir. Coğrafi konumumuz, doğal kaynaklarımız ve iyi yetişmiş beşeri sermayemizle sağlık turizminin her alanında küresel liderliğe oynayabilecek kaliteye sahip olduğumuzu göstermiştir” dedi.

Hisarcıklıoğlu, Türkiye için önemli olduğunu savunduğu sağlık turizmi alanında Uluslararası Sağlık Turizmi Meclisi kurduklarını hatırlatarak, “Meclisimizde, saç ekiminden fizik tedaviye, plastik cerrahiden organ nakli konularına kadar, birçok branşta uzmanlaşmış en yetkin kuruluşlarımız temsil ediliyor. Diğer yandan göz, diş, hasta ve yaşlı bakım gibi hastane ve klinikler yer alıyor. Bu anlamda Sektör Meclisimiz, ülkemiz sağlık turizmi sektörünün sancak gemisi olmayı ve ülkemiz bayrağını dünyada en iyi şekilde tanıtmayı hedeflemektedir” diye konuştu. Hisarcıklıoğlu, Uluslararası Sağlık Turizmi Meclisi’nin geniş bir perspektif ile sağlık turizminin markalaşma sürecinde, yol haritasını belirlemek üzere yoğun bir şekilde çalıştığını kaydederek, söz konusu zirve tanıtım toplantısının bu hedefin bir parçası olarak sektör temsilcilerini bir araya getirdiği bilgisini verdi.

Hisarcıklıoğlu, paketin içeriğine ilişkin ise, “Bu paket, istişareyi öne çıkartarak, özel sektörün görüş ve önerilerine kulak verildiğinin de en açık göstergesidir. Markalaşmadan, istihdam desteklerine, sağlık sigortasından ürün yerleştirme ve reklam gibi tüketici odaklı desteklere kadar birçok yeniliğin, bu paket içerisinde yer aldığını görüyoruz” dedi.

Ticaret Bakanı Muş 

Ticaret Bakanı Mehmet Muş ise, sağlık hizmetinde ihracatı artırmayı hedefleyen ‘Sağlık Hizmeti İhracatı 5.0 Destekleri’ni açıkladı. Ticaret Bakanı Mehmet Muş, sağlık hizmeti ihracatının artırılması amacıyla kurulan “Heal in Türkiye” portalının, bu alandaki tanıtım eksikliğini gidereceğini belirterek, “Sağlık hizmeti ihracat gelirlerimizin, sektörün kıymetli temsilcilerinin çalışmaları ve yeni destek mekanizmalarımızın da etkisiyle kısa sürede 5 milyar doları yakalayacağına, orta vadede ise 10 milyar dolar rakamına ulaşacağımıza inanıyorum.” dedi.

Mehmet Muş, programda yaptığı konuşmada, 20-21 Nisan’da yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararları ile sağlık hizmeti ihracatında verilen desteklerin yeni bir boyut kazanarak genişletildiğini ve zenginleştirildiğini, söz konusu desteklerin ise sağlık hizmeti ihracat sektörü temsilcilerinin geri bildirimleri ve katkıları ile yoğrulduğunu kaydetti. Muş, ihtiyaca ve amaca uygun, yenilikçi bakış açısıyla sürdürülebilir bir sağlık hizmeti ihracatı hedeflediklerini ve bu hedef doğrultusunda kurguladıkları yeni destekleri tek bir başlıkta, “Sağlık Hizmeti İhracatı 5.0 Destekleri” olarak niteleyebileceğini söyledi. 

Destekler 

6 başlıkta sıraladığı yeni destek paketinden ilk desteğin, “komplikasyon ve seyahat sağlık sigortası desteği” olduğunu belirten Muş, “Bu destekle, tedavi almak üzere ülkemizi ziyaret eden bir kişinin bavulunun kaybından, ziyareti sırasında ihtiyaç duyabileceği acil sağlık hizmetine ve tedavi sonrasında ortaya çıkabilecek komplikasyona varana kadar komple sigorta altına alınması sağlanmıştır. Üstelik sigorta unsurunun önemini göz önünde bulundurarak, sadece bu destek kalemine özgü bir pozitif ayrımcılık olacak şekilde destek oranını yüzde 60 değil yüzde 70 olarak belirledik” dedi.

İkinci bağlığın, sağlık hizmeti sektörüne “istihdam desteği” olduğu bilgisini veren Muş, şunları kaydetti: “Sunduğumuz hizmetleri bir paket şeklinde zenginleştirerek, hizmet ihracatından elde edilen gelirlerin daha da katma değerli olmasına imkân sağlayacağına inanıyoruz. Örneğin, Ankara’yı ziyaret eden yabancı bir hastanın tıbbî tedavinin yanı sıra kalış süresini uzatarak Kapadokya’yı ya da Bolu’yu ziyaret etmesi, kültürel ve jeotermal imkânlarımızdan da faydalanması ve bu pozitif deneyimini ülkesindeki diğer potansiyel hastalarla paylaşması önemlidir. İşte bu anlayışla, rehberden tercümana, çağrı merkezi personelinden sosyal medya ve pazarlama uzmanına, yaşlı ve engelli bakım elemanından sosyal hizmet uzmanına varana kadar geniş bir yelpazede sağlık hizmeti ihracatı değer zincirinde ihtiyaç duyulan nitelikli elemanların istihdamını teşvik kapsamına aldık.”

Hizmet İhracatçıları Birliği Başkanı Bolat 

Hizmet İhracatçıları Birliği ve THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat da hizmet sektörünün 2021 yılında bir önceki yıla göre yüzde 65 artışla 58,1 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini ve 26,5 milyar dolar ticaret fazlası verdiğini belirterek, “Hedefimiz 2025 yılında ihracatımızı 2 kat artırarak 110 milyar dolar ihracat gerçekleştirmek.” dedi.

Çok daha yüksek olduğu bilinen sağlık hizmeti ihracatı gelirlerinin 2021 yılında da 1 milyar doların üzerinde gerçekleştiğini aktaran Bolat, “Özellikle pandemi sonrası hızlanan sağlık seyahatleriyle 2022 yılında bu rakamların 2023 yılı hedeflerimize ulaşması için uğraş vermekteyiz.” diye konuştu.

Bolat, Türkiye’ye gelen hasta sayısının sürekli artarak 1,5 milyonun üzerine çıktığını ifade ederek, şunları kaydetti:

“Sağlık hizmeti ihracatında dünyada ilk 10’da yer alan sektörümüz kardiyoloji, onkoloji, organ nakli gibi kompleks tedavilerden, estetik, diş, saç ekimi gibi tedavilere kadar çok farklı alanlarda dünyanın dört bir yanından gelen hastalara en iyi tedavi imkanını sunuyor. Hedefimiz, dünyada ilk 3 içerisinde yer almak. Tüm çalışmalarımızı bu hedef doğrultusunda sürdürüyoruz. Tedavi amaçlı gelen ziyaretçilere sunacağımız farklı ürünlerle sektörün yarattığı katma değeri artırmamız ve hizmet sektörlerinin birbiri ile çakışmasını sağlayarak daha fazla kar elde etmemiz de mümkün.” 

TOBB Sağlık Turizmi Meclis Başkanı Öztan

TOBB Sağlık Turizmi Meclis Başkanı Öztan ise, Sağlık Turizmi Meclisi’nin sağlık turizmi alanında karşılaşılan sorunların, sektörde çalışan kurumlarla iş birliği içerisinde ortaya konması, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, ilgili kurumları sunulması yoluyla Türkiye’nin uluslararası sağlık turizmi alanında bir cazibe merkezi olmasını, hasta payının artmasında önemli rol oynamayı ve aynı zamanda kamu ile koordinasyon noktasında sağlık turizmi sektöründe amiral gemisi olma misyonunu güçlendirmeyi hedeflediğini dile getirdi.

kaynak: turizmnews.com

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Araç çubuğuna atla