140 ülkede yoğun turizm tanıtımı

Geçen yılı 30 milyon turist ve 24,5 milyar dolar turizm geliri ile kapatan Türkiye, bu yıl 42 milyon turist ve 35 milyar dolar gelir hedefine ulaşmak için tarihinin en büyük turizm tanıtım kampanyasını başlattı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “140 ülkede çok yoğun bir şekilde tanıtım yapıyoruz. Sonuçlarını alacağız” dedi.

2021’de pandemiye rağmen turizmde en büyük rakibi olan ve genel olarak yüzde 40 geriden takip ettiği İspanya’yı bile geride bırakan Türkiye, bu yıl da turizmde iddialı. Salgının etkileri azalsa bile Rusya-Ukrayna savaşının etkilerini hafifletmek ve turizmdeki gerçek potansiyeli yeniden yakalamak için tanıtım atağı başlatıldı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “140 ülkede çok yoğun bir şekilde tanıtım yapıyoruz. Yine 26 ülkede şu an için 137 büyük ve orta ölçekli tur operatörleriyle birlikte tanıtım kampanyalarını başlattık” şeklinde konuştu.

Hedef 42 milyon turist

Dün Antalya’da düzenlenen DER Touristik Grup Toplantısı’nda konuşma yapan Bakan Ersoy, “Yapılan çalışmalarla geçen yıl 30 milyon turist, 24.5 milyar dolar gelir hedefine ulaştık. Rakip turizm ülkeleri küçülürken biz daha az küçüldük, büyürken hepsinden daha hızlı ve iyi şekilde büyüdük” diyerek, bu yıl 42 milyon turist ve 35 milyar dolar ciro hedefi koyduklarını belirtti ve devam eden Rusya-Ukrayna savaşında bakanlık olarak önemli çalışmalar yürüttüklerini ifade etti.

Başlattıkları tanıtım kampanyasının Türkiye turizm tarihinin en büyük kampanyası olduğunun altını çizen Ersoy, “Sonuçlarını da almaya başlıyoruz. Bu yıl Almanya, Hollanda, Belçika, Nordik, Baltık ve Doğu Avrupa ülkelerinde 2019 rakamlarını (pandemi öncesi) yakalamayı hedefliyoruz. Yine İngiltere, İsrail, Ortadoğu ve Körfez ülkelerinde 2019’un üstünde rakamlarla kapatmayı hedefliyoruz” şeklinde konuşan Ersoy, 2019’un toplam 52 milyon turist ve 34,5 milyar dolar gelirle turizm için rekor bir yıl olduğunu belirtti.

Türkiye birinci destinasyon olma yolunda

İstanbul ve Anadolu’da herhangi bir sorun öngörmediklerini belirten Ersoy, Antalya’da ilk 3 ayın iyi geçtiğini, Nisan ayında savaş ve Ramazan nedeniyle bir esneme olabileceğini, ancak Mayıs ayından itibaren rakamların hızla artacağını ifade etti.

Türkiye’nin dünyada önemli bir destinasyon haline geldiğini belirten Ersoy, “Artık Türkiye yapmış olduğu çalışmalarla standartlarını yükselterek yatırımlarını artırarak birinci destinasyon olma yolunda hızla ilerliyor. Sektörün her türlü ürününde bu fark ediliyor, sektörün büyük oyuncuları tarafından gerekli adımlar atılıyor” şeklinde ifadelerde bulundu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Araç çubuğuna atla