Oteller Metaverse İçin İlk Adım Olarak VR “Twins”i Geliştiriyor

Madrid Marriott Auditorium Hotel and Conference Center, yaklaşık 900 odası ve 2.000 kişilik bir oditoryumu ile Avrupa’nın en büyük müstakil otel ve toplantı tesisidir.

Satış ve pazarlama müdürü David Ghossein, mülkün fiziksel düzeninin – otel ve etkinlik tesislerinin tek bir binada olması ve büyük bir oditoryumun yanı sıra bir balo salonu ve özel check-in alanına sahip olması gerçeğinin – en büyük satış noktası olduğunu biliyor. Otel işletmesinin yaklaşık %75’i, ev sahipliği yaptığı MICE (toplantılar, konferanslar ve sergiler) etkinliklerinden oluşmakta.

Ancak Ghossein, yüz yüze saha ziyaretlerinin hem bütçe hem de sürdürülebilirlik açısından zaman alıcı ve maliyetli olabileceğini de belirtiyor. Bu yüzden Ghossein, Londra merkezli Worldwide Events’in yeni markası RendezVerse ile, sonunda metaverse’de yaşayacak olan otel ve konferans merkezinin “dijital twinsini” (sanal, üç boyutlu kopyaları) geliştirmek için ortaklık kuruyor.

Madrid Marriott’un sanal alanları, bu ayın başlarında İspanya’nın Sevilla kentindeki M&I Spring Forum’da tanıtıldı ve burada katılımcılar RendezVerse’in RV360 platformunda inşa edilen odalardan “geçmek” için Oculus kulaklıklarını kullandı.

Ghossein, “İnsanlara uçuş yapmaktan kaçınmalarına yardımcı olabilecek yeni bir araç sunuyor. … Paradır, sürdürülebilirliktir, zamandır. … Ayrıca her şeyi müşterinin istediği gibi hazırlayabilirim – özel temalar, kurulum, renkler, aydınlatma. … Bu bir ilk adım ve ondan sonra güzel göründüğünü düşünürse şimdi uçağa binip seni görmeye geleceğim diyor. Süper sürükleyici. Halihazırda yapabileceğiniz şey, onu 3D olarak görmek, ancak buradaki temel fark, sizin odanın içine girmenizdir. Ekranda izlemekle aynı şey değil.” şeklinde açıklıyor.

Dijital devrim

Worldwide Events’in kurucusu ve CEO’su Peter Gould, Ocak ayında otellere yönelik sanal site incelemeleri sunan RV360 çözümüyle başlayan RendezVerse’i başlattı. RendezVerse, Madrid Marriott Oditoryum ve Konferans Merkezi ile birlikte JW Marriott Marquis Dubai, Atlantis The Palm Dubai, Four Seasons Resort Bali, InterContinental Paris Le Grand ve diğerleri ile çalışıyor.

Gould, “Toplantı endüstrisinde veya lüks endüstrisinde, her büyüklükteki otel alanları sonunda tamamen dijitalleşecek ve sanal ortamlar sunacak ve biz bu sanal ortamları oluşturma dağının başlangıcındayız” diyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Araç çubuğuna atla