Mezopotamya Turizm ve Gastronomi Fuarı yaklaşıyor

Uygarlığın ilk adımlarının atıldığı, buğdayın dünya tarihinde ilk kez ehlileştirildiği, tarihin akışını değiştiren kazılarda mutfak araç-gereçlerinin ilk örneklerinin bulunduğu Mezopotamya’nın gastronomi, inanç ve tarihi kültürünün artık bir fuarı var.

Diyarbakır Valiliği ev sahipliğinde ve Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi ana sponsorluğunda, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ve Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası desteği ile TÜRSAB Fuarcılık Hizmetleri A.Ş. ve Diyarbakır Fuarcılık ve Ticaret A.Ş. tarafından organize edilecek olan fuar, yurt içi ve yurt dışından turizm profesyonellerini ve ziyaretçilerini ağırlayacak.

24-27 Mart 2022 tarihlerinde Diyarbakır Mezopotamya Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek olan fuarda Mezopotamya bölgesinin benzersiz coğrafyasını yansıtan Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak’ın turistik değerlerinin yanı sıra bölgenin sahip olduğu kültürel, tarihi, inanç ve gastronomi varlıklarını ön plana çıkaran stant alanları, bölgenin eşsiz turizm potansiyelini gözler önüne serecek.

Fuarda turizm paydaşları bir araya geliyor

Bakanlıklar, valilikler, belediyeler, kalkınma ajansları, il kültür ve turizm müdürlükleri, seyahat acentaları ve tur operatörleri, turizm büroları, oteller ve konaklama tesisleri, turizm taşımacılığı şirketleri, iş ve kongre turizmi şirketleri, sağlık turizmi şirketleri, gastronomi turizmi şirketleri, kültür turizmi şirketleri, kafe ve restoranlar, otel ekipmanları, turizm teknolojisi/yazılım şirketleri, medya kuruluşları, birlik ve derneklerin katılım sağlayacağı fuarda Mezopotamya’nın tarih, kültür, doğa, yaban hayatı ve lezzetleriyle öne çıkartılması, insanlık tarihinin başlangıcına şahit olan bu özel toprakların benzersiz bir turizm destinasyonu olarak tanıtılmasının yanı sıra Türkiye ve dünya turizmini bir araya getirecek bir platform olması hedefleniyor.

KKTC’nin partner ülke, Bursa’nın partner şehir olduğu; el sanatları ve zanaatkarlara kapı açacak fuar, farklı kültürlerin ve inançların harmanladığı değerleri Mezopotamya adı altında markalaştıracak. Turizm, gastronomi ve iş dünyasının yoğun ilgi gösterdiği fuarda bölgedeki coğrafi işaretli ürünlerin ve gastronomi unsurlarının tanıtımı yapılacak.

Fuara yurtiçi ve yurtdışındaki tur operatörleri ve seyahat acentalarından üst düzey satın alıcılar davet edilerek, yapılacak ikili görüşmelerle bölgenin turizm zenginliklerini yakından tanımaları, firmalarla iş birlikleri kurmaları, bölgesel kalkınmaya ve sürdürebilir turizme yönelik önemli anlaşmalara imza atmaları sağlanacak.

Mezopotamya İnanç Turizmi, Mezopotamya’da Bilime Yön Veren Arkeolojik Kazılar, Mozaikler Yolu, Mezopotamya’nın Gizli Rotaları, GastroTurizm ve Kültür Turlarında Gastronomi başlıklı oturumların yanı sıra fuarda hem yerel şeflerin hem de Türkiye çapında tanınan isimlerin katılımıyla birbirinden lezzetli gastronomi atölyeleri düzenlenecek.

Türk Hava Yolları’nın ‘Resmi Havayolu Taşıyıcısı’, İnoksan’ın ‘Workshop Alanı Mutfak Sponsoru’ olduğu; 2 ülke ve 11 şehirden katılımcıların yer alacağı, bölgeye özgü etkinliklerle zenginleşecek fuar hakkında detaylı bilgiye mezopotamyaturizmfuari.com adresinden ulaşılabiliyor.

kaynak: turizmguncel.com

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Araç çubuğuna atla