Bakan Ersoy: Türkiye krizlere karşı bağışıklık elde etmeli

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, krizlerin geçmişte de yaşandığını ve Türkiye’nin krizlere karşı bağışıklık kazanması gerektiğini belirtti.

Fox TV’de canlı yayına konuk olan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sektörün sıcak gündemiyle alakalı değerlendirmelerde bulundu.

Ukrayna’daki savaşın turizme etkilerine ilişkin bir soruyu yanıtlayan Mehmet Nuri Ersoy, “2022 yılı için 35 milyar dolar gelir, 42 milyon da turist hedefimiz vardı. Biz bu kararları aldıktan sonra Ukrayna savaşı başladı. Birçok yaptırım kararları alınıyor dünyada. Türkiye nasıl hazırlanıyor? Krizler geçmişte de vardı. Maalesef gelecekte de krizlerle karşılaşacağız. Türkiye’nin lokasyonu ve jeopolitik konumuna dünyadaki global krizler eklendiği zaman bu kaçınılmaz bir gerçek. Ülke ve sektör olarak krizlere karşı bağışıklık elde etmeniz gerekiyor. Bu bağışıklık elde etmenin de en önemli ilacı pazar çeşitliliği. Bu sadece turizm sektörü için değil bütün ticari sektörler için geçerli.  Ne kadar pazar çeşitliliğiniz varsa krizlere de o kadar bağışıklık kazanırsınız. Krizlere karşı bağışıklık elde edebilmemiz ve nitelikli turist getirebilmemiz için pazar çeşitliliğine konsantre olacağız.” dedi.

Turizmdeki krizlerle mücadele etmek amacıyla TGA’yı kurduklarını belirten Ersoy, “Bu sayılar Türkiye için çok küçük. Dünyada en iyi turizm potansiyeli olan ülkelerin başında Türkiye geliyor. 2023’te 55 milyon rakamlarını geçeceğiz. Gelir olarak da geçeceğiz sayı olarak da geçeceğiz. Ama 2028’de Türkiye’nin hedefi 120 milyon turist 100 milyar dolar olması gerekiyor. Belli kuralları ve değişiklikleri yaptığınız zaman Türkiye için zor bir hedef değil, çok rahat ulaşılabilir bir hedef. Sektör ve devlet el ele vererek bu rakamlara erişeceğiz. Türkiye’nin en önemli hazinesi turizm. Hem istihdamı sağlıyor, hem döviz cari işlemler dengesini sağlıyor. Türkiye’de bu potansiyel fazlasıyla var.” ifadelerinde bulundu.

Bakan Ersoy’un açıklamalarından dikkat çeken noktalar

İstanbul ana destinasyon. Pandemi öncesi 15 milyon turist ağırladı. Hedefimiz bu rakamları yakalamak. TGA çok yoğun bir tanıtım yapıyor son 2 yıldır. Sonuçlarını da almaya başladık. 140 ülkede İstanbulla ilgili özel bir tanıtım yapıyoruz. Türkiye tarihinde hiç olmayan geniş bir kampanya başlattık. 34 ülkede 120’den fazla tur operatörü ile birlikte tanıtım kampanyasına başladık.

2019 yılında 52 milyon olan turist sayısı 2020’de 16 milyona, turizm geliri de 12 milyar dolar seviyesine geriledi.  Sonrasında bir V çıkış pozisyonu hazırladık. Sektörden birçok kişi de inandırıcı bulmamıştı bu hedefi. 30 milyon turist 24 milyar dolar gelir hedefimiz vardı. Ama devlet sektör el ele vererek bu hedefleri gerçekleştirdik ve yılı kapattık.

Antalya Havalimanı içn geçen sene yeni ihale yapıldı. Fransa ve Alman ortaklığında yönetilen TAV havalimanını işletmeye başladı. Pandemiye rağmen bu yatırımın yapılması Türkiye ekonomisi ve turizmine olan güveni gösteriyor. Antalya- Alanya karayolu için yap işlet devret çalışması var. Bu yıl da onunla ilgili de ihale gerçekleştirilecek.

Kongre turizmi ve umre seyahatleri pandemide çok etkilendi. Eğer umre seyahatlerinde açılma olursa o acentelere öncelik verilmesiyle ilgili devreye gireceğiz. 

Öncelikli hedeflerimizden bir de gastronomi. Gastronomi turizmi çok önemli. 21-27 Mayıs tarihlerini Türk mutfağı haftası ilan ettik. Özellikle İstanbul ve belli illeri de “Gastrocity” yapmak için çalışmalarımız var. Gastrocity, yemeğin reçetesinin üretildiği değil yemeğin yendiği şehir olması gerek. Bununla ilgili en iddialı şehrimiz İstanbul. Bunlarla ilgili çok yakında müjdelerimiz olacak.

İstanbul’un ardından Başkent Kültür Yolu festivalini yapacağız. 2023’te İzmir ve Diyarbakır’ı da kültür festivalleri rotasına dahil edeceğiz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Araç çubuğuna atla